Isnin, 4 Jun 2012

Usah Menangis Sayang


بسم الله الرحمن الرحيم

Tanpa menghiraukan exam yang makin menghampiri, saya berjaya habiskan sesi membaca novel 'Usah Menangis Sayang' buat kali kedua =)

Sebenarnya saya bukan peminat setia novel, tapi disebabkan masa ulangkaji tadi, hanya dapat habiskan dua muka surat je. Kemudian tak dapat nak teruskan. Teringin nak baca novel, tapi dalam bilik ada satu novel je. Itu pun beli masa nak habiskan baucer buku dulu.


Novel ni berkisar tentang persahabatan dan percintaan. Masa mula-mula baca dulu saya target mesti novel ni berkisar tentang kisah cinta yang lebih kurang sama dengan novel-novel yang pernah saya baca. Tapi bila dah habis baca ada kelainan sikit.

Kisahnya lebih kurang tentang kisah hidup sepasang bekas suami isteri yang telah disahkan cerai bila si suami tertalak si isteri dengan talak tiga. Semuanya disebabkan kemarahan yang menguasai si suami sedangkan mereka sebenarnya masih sayang dan saling menyintai. So, bagaimana mereka nak bersama semula? Siapa yang berkorban dan siapa yang terkorban?

Lebih kurang macam tu la ceritanya. Saya tak pandai pula nak buat rumusan. Bila saya mula bercerita panjang lebar jadinya. Kisah ni agak menyentuh hati saya. Sebab saya juga seorang isteri. Itu saja yang boleh saya rumuskan.

hapuskan air matamu, aku sentiasa disisi menemanimu








notes : Novel ni memberi pengajaran bahawa cinta pada Allah adalah yang abadi. Cinta pada suami/isteri sepatutnya tidak melebihi cinta kita pada Pencipta.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...