Kau Sahabat Kesayangan

بسم الله الرحمن الرحيم

 
Sahabat
Ingatkah lagi waktu kita mula-mula bersua
Waktu kita berjanji setia
Saat kita saling meluah rasa
Saat kita bergelak ketawa dan menangis bersama

Sahabat
Kita makin dewasa
Semua janji setia kita
Kenangan indah dan manis yang dirasa
Peristiwa pahit yang ditelan bersama
Semua itu berubah sekelip mata

Sahabat
Kau dan aku semakin jauh jaraknya
Walau aku di depan mata, terkadang aku terasa
Seolah wujudku hanya bayang-bayang
Yang kau takkan pandang

Sahabat
Terkadang air mataku bergenang
Tanpa kau perasan
Aku kau biarkan

Sahabat
Dulu aku mencari jawapan
Kini aku memahami persoalan
Siapa lah aku untuk kau hiraukan
Aku yang tidak layak menjadi sahabat dan kawan
Kerana aku tidak semulia mereka yang kau anggap teman

Sahabat
Diri ini bukan lagi rakan kongsi
Tempat kau meluah isi hati
Kerana mereka yang hadir telah mengisi
Masih berdiri menemanimu di sisi

Sahabat
Maaf aku mengakui aku menyepi 
Memerhatimu secara sembunyi
Tanpa kau sedari
Aku dibelakang menemani
Berharap kau meminta ku kembali

Sahabat
Jika diri mu mereka khianati
Berpaling lah ke belakang aku setia menanti
Andai itu tidak terjadi
Aku masih sahabat sejati sehingga mati
Walau diri ku tidak kau ingini

Sahabat
Andai kehadiranku ini menyusahkan
Membuat bahu mu terbeban
Aku memohon sejuta kemaafan
Izinkan aku pergi dengan tenang dan aman..


 : Kepada mu Sahabat Kesayangan :




 

Ulasan

Catat Ulasan