Sabtu, 7 Ogos 2010

Naik lori askar??




Hah! Tengok x gambar kt atas tu.. Lau nk kenal tu la lori askar.. Nak dijadikan citernya hari ni buat pertama kalinya aku naik lori askar ni..huhu

Actually hari ni aku n 8 orang lg kwn2 (asmat,akma,raihan,saadah,asiah,farid,fitriah n akmal amali) dengan sukarela hati ingin menolong lecturer kami yg nak pindah rumah baru..Kitorang dh janji tunggu kt pusanika. sampai je sana pg td kwn aku gtau yg kitorang akan naik lori askar untuk ke rumah Dr Arif tu (terperanjat la aku)..

Masa mula2 nak naik lori tu lg la menakutkan..mak oi!! Tinggi nya lori tu (bagi kami yg sopan santun ni la)..cm mana kitorang nak naik??? Huhuhu..nasib baik dpt naik jgk lori tu..

On da way nk g rumah Dr kami dapat menikmati 'keseronokan' naik lori tu.. Rasa mcm naik kuda n mungkin lebih teruk dari naik kuda kot (padahal x pernah naik kuda),,terhencot2, terpelanting kitorang..kejap ke kiri kejap ke kanan..melompat-lompat..semua ade..huhuhu..x pe la...

Sampai je rumah Dr kitorang kena la turun dari lori tu..ambik masa jgk nk turun. Sbb aku ni takut nk melompat..huhu.. Then, kat sana kitorang tolong angkat barang2, memberus tilam (aik??), bergambar (sbg bukti utk mejar jasmy,hehe), berborak n makan nasi lemak.. Selesai makan kitorang pegi rumah baru Dr..

Wah, memang besar n cantik banglo tu!! So, ape lg,, kitorang sambung la keje mengangkat barang2..punye la penat tp seronok..buat keje ramai2 ni..rasa mcm kitorang plak yg pindah rumah baru..huhu.. Dah sampai tengah hari kitorang settle mangangkat barang2, Dr belanja kitorang makan kt kedai mamak.

Lagi sekali kena naik lori askar..yg paling memalukan masa sampai kt kedai makan tu,,semua orang pandang lori tu nk tgk askar turun.. n then,, jeng3! turun lah 8 orang askar perempuan yg sopan santun lg lemah lembut dr lori tu.. semua budak lelaki yg ade kt kedai tu senyum, gelakkan kitorang..sabar je la..

Akhirnya kami dihantar balik ke UKM dgn lori tu jgk..hmm..sepanjang perjalanan kami menikmati keseronokan seperti td..huhu.. Itu lah pengalaman pertama aku naik lori askar. Kena control malu coz ramai orang pandang kami seolah2 kami ni pelik..(pelik ke??)

Terima kasih aku ucapkan kpd Dr n isterinya kerana belanja kitorang makan pagi n tgh hari. N tahniah dpt tinggal kt rumah baru.

p/s: sebenarnya ade budak palapes dr USIM yg join kami td..ops! x de cite tntg korang..maaf ye!

2 ulasan:

  1. cam best je naik lori.. hahaha.. mamat2 tengok tu buat la muka bengis sket. baru cool. hahahaha..

    BalasPadam
  2. xleh bengis la coz muka kitorang comel2..:-)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...