Ahad, 3 Jun 2012

Saya seorang isteri

 بسم الله الرحمن الرحيم

Sekarang merupakan musim minggu ulangkaji.. Tapi bila tiba minggu ulangkaji setiap tahun, saya akan isi hari-hari saya dengan mengedit blog, menonton movies, keluar jalan-jalan dan tidur. Walau apa pun saya takkan lupa tanggungjawab saya sebagai seorang pelajar, jadi saya tetap mengulangkaji pelajaran. Cuma mesti pada saat-saat akhir. Sejak tahun satu sampai la dah akhir tahun tiga ni perangai masih tak berubah. 

Sebenarnya nak melepaskan rasa kepenatan selama ini yang terlalu sibuk dengan tugasan, projek, dan sengaja buat sibuk. Kalau diikutkan semester lepas lebih sibuk dari semester ni, tapi saya masih mampu menaikkan pointer saya. Jadi, semester ni saya berazam nak naikkan lagi pointer. Dah dekat exam baru nak buat azam. Walau bagaimanapun, selagi tidak masuk ke dewan exam, masih belum terlambat nak berusaha. Usaha itu tangga kejayaan.

Itu cerita tanggungjawab seorang pelajar. Macam mana pula dengan tanggungjawab sebagai hamba Allah, sebagai seorang anak dan tambah lagi satu sebagai seorang isteri. Panggilan 'isteri' rasa masih baru dengan diri saya. Mungkin bagi orang lain 5 bulan itu sudah lama mungkin juga baru. Tapi bagi saya seolah baru 5 hari. Sebabnya kami tinggal berjauhan. Lepas majlis akad nikah terus datang u. Suami pula tinggal di kampung. Bila cuti semester, dia pula yang mula belajar. 


Tapi, Alhamdulillah, kami tetap diberi peluang untuk berjumpa walau sehari dua. Tak sabar pula nak balik bercuti nanti. Banyak perancangan yang dirancang, moga-moga perancangan yang baik itu dapat dilaksanakan. Kita merancang Allah juga merancang, dan sebaik-baik perancangan hanya dari Allah, Dia jua lah yang menentukan.

notes: SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN BUAT SAHABAT2 PIBA. DO THE BEST!!



1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...