Ahad, 20 Mei 2012

saya suka buat assignment

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah hari ni dapat siapkan dua tugasan yang wajib dihantar esok..stress sangat minggu-minggu terakhir macam ni la banyak tugasan kena siapkan. Tugasan yang sengaja ditangguhkan dan ditambah lagi tugasan yang diberi saat-saat akhir. Memang semenjak dua menjak bermenjak-menjak ni mengadap laptop je.. Waktu sekarang ni tengah rehatkan badan, minda sambil makan biskut dan minum teh o dan sambil blogging.

Tengah hari tadi bertungkus lumus menyiapkan tugasan kursus metod dakwah. Masa tengah mengarang tu kena ingat balik peristiwa, kejadian yang berlaku sepanjang program untuk masyarakat orang asli di Pos Hendrop. Teringat pula pada mak angkat di sana. Semoga dia sihat selalu dan yang paling penting dia bahagia. Mesti sekarang dia sunyi sebab tinggal di rumah seorang diri tanpa anak dan suami. Nak telefon pun  tak boleh sebab dia mana ada telefon rumah atau handset. Kalau ada pun mana ada line kat kampung tu..


Tengah seronok mengarang teringat pula pada adik-adik orang asli dari Sungai Siput, Perak. Teringat masa melayan kerenah mereka dan paling tak boleh dilupakan masa mereka nak bertolak balik ke kampung. Ada yang menangis dan ada yang senyum memanjang, mungkin seronok dan puas hati dapat datang ke UKM ni. Bangga dengan adik-adik kat sana, mereka sangat berbakat dan pintar. Semoga kita berjumpa lagi ye dik...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...