Bila rindu menyeru namaku...

بسم الله الرحمن الرحيم

Tadi aku berjalan layu
di bawah sinar bulan yang tersenyum ayu
penat, letih tiada dalam diriku
namun mengapa terasa sayu..
di satu sudut aku termanggu
mencari jawapan buat diriku..

Tadi aku pandang bintang
namun ia makin menghilang
lalu ku tanya mengapa sang bintang
aku mengintai mu jangan dilarang
walaupun hanya kau menampakkan bayang-bayang..

Tadi aku masih menunggu 
sebuah jawapan yang belum ku temu
aku mengharapkan si angin lalu
mengkhabarkan berita buat diriku
namun si angin diam membisu
melintasi wajah seolah malu
mula hatiku berbisik, si angin mengapa begitu..

Tadi aku terbang melayang
mencari madu seperti kumbang 
begitulah fikiranku, jauh menerawang
lantas ku putuskan kembali ke sarang..

Tadi aku melakar tanah dengan batu
berharap ia tidak hilang dek debu
tiba-tiba aku mendengar sesuatu
akhirnya ku tahu apa yang berlaku
mengapa aku terasa sayu
mengapa sang bintang jauh dari ku
mengapa si angin tetap membisu
semua tak kena pada diri ku
oh...rupanya begitu
bila rindu menyeru namaku...

dari uncle google
p/s : Mak, ayah, kak wa, kak nah, abe mie, poje, yah, qi, adik hu, ina, arifah...miss u all!!!

Ulasan

Catat Ulasan