Ahad, 9 Januari 2011

Pembuka Selera

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamu'alaikum..
Apa khabar orang di sana ??
Moga sihat belaka..

n3 kali ni bertajuk 'Pembuka Selera'.
Bukan kuih - muih, buah-buahan 2 ye..
Tapi pembuka selera untuk penghuni bumi berblogging
pada tahun 2011..
Kiranya,ini lah n3 pembuka tirai 2011 untuk blog ni..

Memang diakui,,sebelum ni agak 
malas nak update blog.
Bukan xde idea atau sibuk (ade gak kekadang sibuk)
tapi sebab malas nak menaip (alasan kukuh)..
kalau menulis penghuni bumi memang suka!
Masa kecik2 dulu
ade gak cita2 nk jadi seorang
penulis,bukan penaip..hehe
Ada bezakan menulis dgn menaip.

Teringat masa muda mudi dulu,,
penghuni bumi dan kakak
ada masuk pertandingan menulis.
Kami buat sajak dan cerpen.
Akhirnya keputusan tiba, penghuni bumi x dapat 
memenangi apa2 (bukan kalah,hehe),
tapi kakak menang dapat la hadiah RM100.
Berbaloi la kan..
Sajak kakak tu disiarkan kat majalah..
Penghuni bumi x de la rasa sedih
atau kecewa,,bcoz
i'm not loser (bajet je)..

Melayang sejenak di sebalik bukit pulak ye..
itu saje lah untuk kali ni..
encik malas sudah datang,,jd penghuni bumi 
rasa malas nk menaip n3 panjang3..
nanti berjela-jela x tahu mana hala..
jd omong kosong sahaja..

Akhirul kalam,
selamat malam ^_^

note 1 : kalah bukan bermakna anda tidak hebat, tetapi supaya anda tahu ada orang yang lagi hebat dr anda, Dan Yang Maha Hebat sudah tentunya Allah SWT.

note 2 : jangan angkuh bila menjadi seorang juara, dan jangan lemah serta dipijak2 oleh orang lain hanya kerana tidak menjadi juara..



3 ulasan:

  1. penghuni zaaba>>>hahaha..lwkla..penguni bumi nk jadi penulis yer,,ingatkan nk jadi penceramah..haha..kan pghuni bumi suke brceramah..heheh

    BalasPadam
  2. teruskan usaha dalam berkarya terutama dalm menyampaikan dakwah.

    BalasPadam
  3. dekat di hati : sy suka berceramah? apakah?
    BalQis : terima kasih daun keladi, silalah dtg lagi =)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...