RumahKu SyurgaKu


Assalamualaikum..Hmm..sejak empat lima hari menyambut bulan ramadhan yg penuh barakah ni, aku asyik teringatkan keluarga ku kt kampung..betapa rinduuuuuuuuunya aku kt mereka2 tu. Memandangkan tahun ni aku x kan sempat berpuasa kt kampung, jadi hati ni rasa sayu je..huhu.. La tahzan (jgn bersedih)..

Selalu dalam bulan puasa kena tolong mak masak (tolong buat kecoh kt dapur). Walaupun selalu kena komen ngan mak, potong cili salah, potong sayur salah, semuanya salah tp x pe..asalkan rasa makanan tu x salah, sup tetap rasa sup bukan rasa kari, tom yam tetap rasa tom yam bukan rasa lemak cili padi..hehe..

Masa nk berbuka asyik berebut tempat je..aku nk duk sini, kau duk sana, nak duduk sebelah mak, tambah kecoh lagi sebab ada kembar x siam lam rumah ku.. Maharaja (ayah) je yg x pernah berubah posisinya..sape yg berani rampas takhtanya, tanggung lah sendiri. Tapi sekarang ni aku duk sorang2 dalam bilik, mana2 je bleh duduk..~sob3~

Kalau nk tulis semua kenangan yg pahit, manis, masam, masin, tawar kt rumah xkan habis..Walau bagaimana pun suasana n keadaannya, pasti semua orang kat luar sana yg merantau teringat kembali kenangan2 lalu n semestinya perasaan rindu kt keluarga diorang membuak-buak.

Begitu juga dengan saya (mcm karangan budak darjah4),miss my family sooooooooo much!! Semoga Allah melimpahkan rahmatNya ke atas keluarga n seluruh isi rumahku..

~Home Sweet Home~ RumahKu SyurgaKu~

Ulasan